GOOOSH

MAJGOSH
Kom på en sak igår kväll.
Har ju nästan alldrig skrivit vad som händer i mitt liv som hästägare
och vad som har hänt.
Och det är MYCKE på bara två år ska jag säga. <33

Allt började vinter 2009, vänta va det 2009..
vi säger det.
Iaf allt började med tårar, hehe, glädjetårar ofc.
Jag kom hem en dag efter skolan och mamma bah;
Jag måste prata med dig Freja..
Och jag bah;
Jaha vad har hänt nu då?
mamma bah;
Pappa och jag vet att du och moa jättegärna skulle villja ha en egen häst.
Och vi har bestäm oss (OCH DÄR KOM TÅRARNA)
för att vi ska prova denhär vintern och våren.
och ser om det går med läxor, tid och det där.
Så vi ska hyra en liten ponny från Grällstaridcenter.
(I den stunder va jag den lyckligaste skitungen på jorden ;) )
Vi hyrde Pakulik, uttalas Pakolik men vi kallade honom för Pakke <3
han blev halt några dagar efter han hadde kommit till grindtorp.
men sen kunnde vi sätta igång honom påriktigt.
Tills han blev halt igen våren 2010.
precis innan KM (KlubbMesterskapet)
så det kunde vi inte va med på.
Och sen några dagar senare va vi påväg ner till Småland för att kolla
på en jätte gullig fjårdning.
hon va såå sööt och vi tog henne på prov.
Allt va bra innom ridningen, med inte övrigt.
Hon blev HEELT GALNEN.
och på en skötar tävling höll hon på att mosa både mig och Ellinor.
MEN VI KOM 2:a
HAHA, ingen ting är omöjligt you know.
Men vi skickade till baka båden henne och Pakke mitt charmtroll.
Pakke för att han skulle tillbaka på ridläger och Shelly som hon hette för att hon va galen.
Jaha, så då va man utan häst igen..

(Pakke den svarat och Shelly den anndra)
men det varade inte länge.
För efter en idrotts dag med skolan kom mamma och moa och hämtade mig och bah;
VI SKA ÅKA OCH KOLLA PÅ EN HÄST!
Jag bah;
VA?! Vart, har du någon gånon bild?
Mamma bah; han är ljusfux och jätte fin.

Så vi åkte och kollade på Antonio som han hätte
och det va värkligen drömhästen!
trodde jag..


(Antonio/Nino Och Jag )

Och där stoppar vi xD
har inte enns berättat halva och tror inte ni årkar läsa mer.
men skriver mer sään idag.
jag LÅVAR..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte du göra fortsättningen snart?;)

2011-07-02 @ 00:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Glitter Text @ Glitterfy.com